Wachtwoord vergeten ?

Voor vragen kan je mailen naar bestuur@stichtinglogos.com

Logos voorjaarsbijeenkomst 2015

Wat een prachtige middag om samen met meer dan 50 vrienden en partners in het zonnetje elkaar te onmoeten op een bijzondere lokatie. Na heerlijke zonnige onmoetingen buiten op het balkon, mochten we met een rozig gevoel naar beneden, waar we aller hartelijks werden ontvangen door onze Jan, op een mainer zoals ook alleen Jan dat kan doen. Na het jaar overzicht en de toekomstdroom van onze dynamische voorzitter, het voorstellen van introducees en nieuwe vrienden mochten we luisteren naar een zeer geanimeerd verhaal van Henk-Jan Kamsteeg over dienend leiderschap.

Dienend leiderschap begint vanuit het hart, vanuit passie, vanuit het gevoel dat je ergens niet meer tegen kan en op staat om er iets aan te gaan doen. Het 'Popey' moment van leiderschap. Daarnaast gaat het in dienend leiderschap om de combinatie van het neerzetten van een visie, richting om vervolgens voorwaardelijk en ondersteunend bezig te zijn naar je mensen toe. Belangrijk hierbij is het vermogen om complimenten te maken die echt aankomen. Belangrijke confrontatie was dat anderen vaak niet op dezelfde manier gewaardeerd willen worden als jijzelf en dat je dus op zoek mag gaan naar hoe je je medewerkers het beste kan motiveren. De rest van de avond was een grote complimenten douche over en weer, het bewijs dat we als Logos erg hechten aan het in de praktijk brengen van het geleerde.

Tijdens het diner hing er een mooie intieme sfeer, mede door de fantastische lokatie. We hebben stil gestaan bij onze overleden vriend Jelle Jongsma en zijn visie 2050 raakte ons wederom. Als de kerk in 50 jaar kan leeglopen kan hij ook in 50 jaar weer vollopen. Dan moeten wel het verlorene gaan zoeken. Of om met Jelle te spreken:" ...dan ga je toch zoeken!' Onze vriend Louis van Vliet heeft ons zijn ervaringen als vriend van Logos gedeeld. Een mooi verhaal waar hij aangaf dat Logos op een mooie en intieme wijze ingrijpt in zijn wandel met God en dat hij door een weekend nu veel meer het balang ziet van een Goddelijke visie in zijn werk. Al met al een mooie avond waar we met dankbaarheid op terug kijken!