Wachtwoord vergeten ?

Voor vragen kan je mailen naar bestuur@stichtinglogos.com

Voorjaarsbijeenkomst 2016

De Logos ontmoeting op 16 april aan de Loosdrechts plassen in de sfeervolle Finley: “het Witte Huis” was wederom een even gezellige als inhoudelijke ervaring van Logos vrienden met hun partners.

Bij Logos neem je de tijd voor elkaar, het gaat om de ontmoeting.

Logos voorzitter, Bart Kuijpers, gaf een indrukwekkende toespraak over het doel van Logos aan de hand van teksten uit Prediker over vriendschap, de volledige tekst is voor de vrienden bij downloads te vinden.

Logos groeit! Jan van den Bosch introduceerde de nieuwe Logos vrienden door middel van een persoonlijk interview. Hier met Jan-Martijn Broekhof.

Henk Stoorvogel, predikant en leider van de mannenbeweging de 4e Musketier (zie voor ondernemershttps://de4emusketier.nl/life). De jonge en bevlogen predikant maakte diepe indruk én emoties los over het thema Jezus leven! De apostel Petrus vormde de rode draad in zijn toespraak. Henk gaf ons inzicht in het leven van de apostel der liefde. Beeldend beschreef Henk het leven van Petrus als jongeman, als enthousiaste volgeling van Jezus. De eerste jaren van Jezus rondwandeling gebeurde wonder op wonder. Het laatste jaar waar Petrus met Jezus mocht optrekken was anders. Het was een opmaat naar Zijn dood. Uitvoerig stond Henk stil bij de betekenis van het verblijf van Jezus en zijn apostelen in de corrupte en seksueel ontspoorde stad Caesarea Filippi en trok een parallel naar onze tijd. De toelichting op het verraad van Petrus en de invloed die dit had op de rest van zijn leven tot zijn kruisiging in Rome maakte diepe indruk op de Logos leden. Uiteindelijk werd Petrus geroepen om het goede te belichamen, een mens uit één stuk te worden, de man met dezelfde missie als Jezus. Alle aanwezigen ontvingen een boek: “Jezus leven, in het ritme van De Rabbi”.

Tijdens het diner vinden mooie gesprekken plaats. Gesprekken met inhoud.

Al met al weer een bijzondere meeting!